Huisregels

Hartelijk welkom in onze praktijk

Mondgezondheid maakt deel uit van de algemene gezondheid. Ons doel is om u te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. In onze praktijk gelden de volgende huisregels:

  • Bij onze kennismaking verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Wilt u zo vriendelijk zijn om de gezondheidsvragenlijst in te vullen? Zo kunnen wij zo optimaal mogelijk aan uw verwachtingen voldoen.
  • Graag bij ieder bezoek een geldig legitimatiebewijs, zorgpas en / of afsprakenkaart meenemen.
  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
  • Indien u pijn heeft, belt u ons dan voor 10:00 uur, wij doen onze uiterste best om u dezelfde dag nog te helpen.
  • Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Wellicht zult u hierdoor even moeten wachten tot u aan de beurt bent. U kunt ons helpen uitloop te voorkomen door 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn en uw aanwezigheid bij onze balieassistente te melden.
  • Bij bezoek in de praktijkkamer graag uw mobiele telefoon op stil zetten.
  • Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig doorgeven. Dit kan ook via onze website.
  • Als service zenden we van gemaakte afspraken 1 week van te voren een herinnering per e-mail. Daarnaast ontvangt u 3 dagen voor uw afspraak een herinnering per SMS. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door gaat.
  • Bij een niet nagekomen afspraak of wanneer korter dan 24 uur van tevoren geannuleerd wordt, kunnen wij de kosten in rekening brengen.
  • Wanneer u een afspraak wilt annuleren verzoeken wij u om dit telefonisch te doen.
  • Wij behouden ons het recht om patiënten die regelmatig hun afspraken niet nakomen, uit te schrijven.
  • Wij maken voor onze facturering gebruik van de service van factureringsbedrijf Infomedics. Verdere informatie over de betalingsvoorwaarden is te verkrijgen bij de balieassistente.
  • Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons een begroting.
  • Wij werken graag in een schone mond. Graag voorafgaand aan een afspraak de tanden poetsen.
  • Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft uitschrijving tot gevolg.
  • Waak zelf over uw eigendommen. Het tandheelkundig centrum is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
  • Wij vinden uw privacy belangrijk. Patiënte informatie wordt niet aan derden door gestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing).
  • Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de balieassistente en/of de tandarts.